Nem is olyan régen hallgattam egy számot a Youtube-on, melyben egy egész jó kis rész hangzott el. "Soha ne legyél tömeg, légy mindig eredeti, olyan forma, ki a világ dolgait kineveti". Szóval e rövid kis monológ a mai posztom ihletője.
Sokszor fordult elő velem, hogy azon gondolkodtam, hogy miként, vagy inkább hogyan is tudnám megoldani, hogy kilógjak a tömegből. Sajnos manapság nagy úr a divat, és ebből kifolyólag bármennyire is próbálod egyedivé tenni magad, valahogy nem sikerül, hiszen a tömegcikkeket tonnaszámra gyártják, és elkerülhetetlen, hogy ne találkozz egy ugyanolyannal szembe az utcán.
Így van ez az autók, modellek, makettek, motorok és kerékpárok világában is. Mióta eszemet tudom, azon voltam, hogy ne legyen senkinek ugyanolyan cucca, mint az enyém. A kerékpáros korszakomban nálam is volt tuning őrület, gyakran egymást túllicitálva aggatunk mindent sz*rt fel a drótszamárra. Utána pedig jött a minimál korszak, és minden felesleges lomot leszedtünk róla. Most ott tartok, hogy az autón, motoron is csak módjával van díszítőelem, és persze megnyugtatásképp, nem teszkó gazdaságos.
A modelleket és makettek közül is csak a letisztult formákat szeretem leginkább. Azt tapasztalom, hogy a neves modell és makettgyártó cégek egy kicsit elvetették a sulykot, és egyre rosszabb minőségű agyontuningolt modellekkel árasztják el a piacot. Persze, mint mindig most is vannak kivételek, hiszen nagyon szép rallyautókat lehet venni, és az Abart-os Fiat 500, valamit Grande Punto is a szépen kivitelezett kategóriába tartoznak. Az összeszerelő kittek közül azokat szeretem, amelyek megadják a választás lehetőségét a modellezőnek, hogy a neki legjobban tetsző variációt építse meg. Azonban, ha még bátrabbak vagyunk, akkor a modellboltok kínálatában számtalan olyan kiegészítőt, díszítőelemet és egyéb dolgokat beszerezhetünk, amellyel még egyedibbé formálhatjuk kedvenc modelljeinket. A retro kor járművei a maguk érdekes és egyedi formavilágával igazán közel állnak szívemhez. Ezek azok az autók, amelyekhez nem szívesen nyúlok hozzá, ha mégis, akkor is csak azért, hogy egy matricával valamely rég elfeledett cég, vállalat múltba veszett darabját hozzam vissza.
Az oldalon már említettem, hogy az Ikarus projektet, melyről hamarosan jön a következő fejezet. Emellett azonban még számos más járművön dolgozom. Többek között egy pedálos moszkvicsin, egy három kerekű retro triciklin és nem utolsó sorban egy Rat Look (patkány) 28-as biciklin. Nagy vágyam, hogy egyszer belevághassak egy régi autócsoda vagy motor felújításába. Ehhez azonban még van mit tanulnom, de ami késik az nem múlik, egyszer eljön ennek is az ideje. Addig azonban maradnak a modellek, makettek, biciklik, és a tervek, amelyek egyszer valóra vállnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése