Budapestre költöztem, költöztünk. Folyamatosan keresem még az állásokat, illetve állásinterjúkra járok, ebből adódóan tömegközlekedek, illetve ismerkedem gyalogosan a fővárossal. Igyekszem nyitott szemmel járni, és csodálom a fővárosban található igen színes gépjárműparkot. Elsősorban az autóritkaságokra, és a buszokra összpontosítok, és akkor itt térek rá a mai poszt főszereplőjére, amelyet egy busz ihletett meg.
Igazából buszmániás lettem az elmúlt röpke fél év alatt. Ez az új fertőzés, amely tovább szaporítja a gépjárművek iránti rajongásom korlapját. Sokan panaszkodnak a BKV-s Ikarusokra, én minden esetre szívesen utazom velük, hiszen kölyökként apu is sokat vitt magával, amikor buszozott.
Nagy divatja van mostanában a városnéző autóbuszoknak, amelyek a főváros látványosságait hivatottak bemutatni a hozzánk érkező turistáknak. Nem magyar találmány, hiszen számos más európai ország is sikeresen alkalmazza ezt a fajta attrakciót, amely szerintem nem is rossz dolog. Én ezeket a buszokat igazából két csoportra tudom osztani az eddigi megfigyelésem alapján. Az első csoportba tartoznak a "tradicionális", vagyis a hétköznapi, semmi extrát nem tartalmazó autóbuszok. Ezek többnyire zártak, semmilyen átalakítást nem végeztek rajtuk. A második csoportba tartoznak az átalakított buszok. Ők dizájnosabbak, egyedibbek, és a legfontosabb, hogy részben, vagy egészben hiányzik a teteje. Budapesten több ilyen is van, biztosan ti is láttatok már belőle egy-két darabot.
Engem az utóbbi kategória ihletett meg. Egyből el is kezdtem keresgélni a neten, hogy milyen buszok léteznek ebben a kategóriában.
1. Elsőként jöjjön egy, szinte már klasszikusnak mondható, leggyakoribb városnéző busz, a London Bus. Big Bus Tour felirattal járja a fővárosunk utcáit.
2. A következő szépség már veterán korú, az alakja a mostani kétéltűhöz hasonló, cabrio autóbusz, egy Mávaut - Ikarus. Vele, vagyis ilyen busszal még nem találkoztam, de nekem bejön ez a nagy hajóra emlékeztető forma.
3. A harmadik versenyzőnk is veterán, mégis számomra ikonikus jelentőséggel bír, hiszen a BKV kötelékében is sok testvére volt szolgálatban, mondhatjuk úgy is, hogy a főváros egykori arculatához kapcsolódó autóbusz. Ikarus 630.
4. Utolsó versenyzőnk is szorosan kapcsolódik hozzánk, hiszen Magyarországon gyártották, így ő is a történelmünk része. Ikarus 256.
Ugye milyen szép mindegyik? - legalábbis nekem mind tetszik, de leginkább az Ikrusok dobogtatják meg a szívemet. Sajnos ezek a modellek elég ritkák, amelyek pedig kereskedelmi forgalomban megjelennek, nagyon drágák, és őszintén szólva nem szívesen kezdenék bele a szétvágásukba, átalakításukba. Mindemellett szeretnék egy kicsit egyedi, egyedibb darabot magamnak. Ezért úgy döntöttem, hogy egy farost áldozok be városnéző busznak. Ezt az Ikarust, az Atlas kiadó jóvoltából 990 Ft-ért sikerült megvennem, tehát egy alacsony árkategóriába eső modell lesz az alany. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell kellő precizitással dolgoznom. Tehát a modell megvan, már csak egy pár látványtervet kell elkészítenem, és neki is látok a feladatnak. Hamarosan jönnek a látványtervek, addig is egy kép a donorról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése