Egy régi adósságot szeretnék törleszteni ezzel a poszttal. Gál Róbert több, mint két éve keresett meg bennünket, hogy bemutatnánk-e a gyönyörű 1964-es Opel Rekord A 1.7 Luxus S autóját. A lehetőségnek teret adva, következzen az autó, mely egy Opel, ami sosem kop el.
A mai tucatautók között szinte üdítően hat az amerikai cirkálók körvonalait idéző Opel Rekord, a maga lenyűgöző formavilágával, hosszú lapos orrával, lágyan ívelő körvonalával és hatalmas csomagterével. Ha mindez nem lenne elég a temérdek króm alkatrész és kiegészítő gondoskodik arról, hogy észrevegyük. A műanyag belsőhöz szokott szemek - amikor kitárjuk az ajtót - pásztázni kezdenek a rengeteg nemesfém között. A kesztyűtartó fedele is acélból készült, és az eredeti színre van lefényezve Róbert autójában.
Az Opel ezen típusát 1963-65 között gyártották Rüsselsheimben, Róbert autója a gyári adatok alapján egy 1964. március 12-én készült modell. A tulajdonos szerint " Szerelem volt első látásra". 1987-ben volt utoljára forgalomba helyezve, mielőtt megvásárolta 25 évet állt egy garázsban, sóvárgó pillantásokat vetve az egri várra. A javítások magán viselték a 80-as évek internet nélküli világát, mivel nem lehetett alkatrészeket rendelni a Vateráról, Ebayről stb., a kedveltebb hazai típusok (Lada, Wartburg, Skoda) fillérekért beszerezhető alkatrészei lettek a javítás meghatározó elemei.
Az autó teljes felújítása a - lecsupaszítás után - kívül és belül is fémtisztára lett csiszolva. A két hátsó javítóívek ki kellett cserélni - melyet a német Ebay-en olcsóbban be lehetett szerezni, mint itthon -, majd a teljes alváz és üregvédelem után kétszínű fényezést kapott. A német vásárlós oldalon sikerült hozzá beszerezni az első és hátsó szélvédő gumikat, ajtógumikat, lámpákat, burákat és az indexet. A futómű teljes felújítást kapott, a motor is egy új tömítésgarnitúrával lett gazdagabb, valamint egy Alföldnyi sík felülettel.
A motortérben rejlő technika igazi ritkaságnak számít. Az 1.7 S motor 49 kw-os, 67 lóerős, alulszelepelt, felülvezérelt nyomórudas, hátsó kerekekre összpontosuló hajtással. A motor hosszában került elhelyezésre, 4 hengeres, 4 sebességes, kormányváltós. A megállást pedig elől tárcsafék, hátul pedig dobfék segíti. A sebesség értékét higanyos óra mutatja, mely 50 km/h-nál vált zöld színről narancsra, 100 km/h-nál pedig pirosra. A végsebessége óra szerint 160 km/h.
Lássuk, hogy a Luxus kivitel milyen extrákat takart a 60-as években:
- Gyári kétszínű fényezés
- Tetőablak
- Első tárcsafékek
- Első ajtó pillangóablakai tekerőkarosak
- Hátsó szélvédő fűtés és párátlanítás
- A hátsó ülések között könyöklő
- Gyári rádió
- Belső óra
- Tolatólámpa
- 4 sebességes kormányváltó
- Gyári dísztárcsa
- Króm lökhárító és díszléc
Gyönyörű autót épített Róbert, melyben biztos vagyok benne, hogy örömét leli minden nap. Öröm és boldogság széles vigyorral az arcon ott nyitni a garázst, ahol ott áll az az eredeti, szépen restaurált autó, ami a büszke tulajdonos munkáját dicséri. Remélem egyszer lesz alkalmam személyesen is megcsodálni ez a szépséget és talán Robi elvisz egy körre.
(Ha szeretnéd látni az autódat a RetroGarázs blog oldalán, a "Ti küldtétek" rovatban , akkor küldjetek képeket és egy rövid leírást az autóról a retrogarazs@gmail.com email címre)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése