Kapcsolat

2013. április 1., hétfő

Modellezés lépésről - lépésre 4. rész

Ünnep lévén gondolom sokatoknál festettek otthon tojás a gyerekek, persze a szülői segítség sem maradhatott el, hiszen mindig kell egy biztos kéz, mely a bonyolultabb mintákat segít megrajzolni. Az ecseteket nem kell rögvest eltenni, mert most ő kerül középpontba.

Arra gondoltam, hogy ha már Húsvét lévén tojásfestés volt terítéken, akkor ne is tegyük el az ecseteket. A mai bejegyzésben a modellautók belsejét tehetitek egyedivé, méghozzá úgy, hogy kifestitek őket. Ehhez nincs is másra szükségetek, csak különböző méretű festőszerszámokra, festékekre, egy modellre, valamint egy jó minőségű fényképre. Vannak fanatikus modellezők - sőt én is ismerek párat - akik művészi módon, mérnöki pontossággal képesek egy - egy modell belső részének szépségét visszaadni. Ez alatt azt értem, hogy nagyító alatt egész vékony ecsettel festik meg a kilométer óra számlapját, a műszerfalon lévő apró műszereket, visszajelzőket. Mi most egy kicsit egyszerűbb módon végezzük el a műveletet, csak az ajtókárpitot, az üléseket, valamint a műszerfalat festjük ki.

Első lépésként azt ajánlom, hogy keressetek egy képet a kifesteni kívánt autó belsejéről. Ha ezzel megvagytok akkor szerezzétek be a megfelelő színű festéketeket. Én személy szerint makettfestéket ajánlok a művelethez, mert az jól tapad szinte minden felületre, ebben az esetben pedig a műanyagra. Próbálkoztam több gyártóval, de nekem személy szerint a Rewell jött be leginkább. Az ára is elfogadható, főleg ha az ember egy kicsit szétnéz, és nem ugrik bele a vásárlásba az első boltban. Ha betartjuk a használati útmutatóban foglaltakat, és jól felrázzuk, akkor nem igényel hígítást, és kiválóan kenhető, valamint két rétegben felvéve a felületre jól takar. Ez a festék a makett és hobbiboltokon kívül az összes nagyobb játékboltban megtalálható, és az ár - érték aránya sem rossz. A festék felkenése előtt ajánlatos zsírtalanítani a felületet hígítóval, acetonos körömlakklemosóval, vagy bármilyen olyan anyaggal amelynek van egy minimális zsíroldó hatása (baby törlőkendő, Clean ablaktisztító stb.). A festékről még annyit érdemes tudni, hogy általános esetben 4 óra a teljes száradási ideje, de szobahőmérsékleten kb. 20 perc múlva a felületi száradás elérhető. Minden esetben ajánlom megvárni a teljes száradást (4 óra), mert így elkerülhető a csomósodás, vagy a festék összehúzása. 

Ha végeztünk a művelettel az ecsetet csapvíz alatt, vagy a zsírtalanításhoz használt anyagok bármelyikével ki lehet mosni. A végeredményt a száradási idő letelte után ajánlatos lakkal lefújni, hogy még szebb legyen. A műszerfalra ha nagyon alaposak szeretnénk lenni, akkor a kilométer óra számlapját, az egyéb műszereket a sorozat harmadik részében bemutatott vizes matrica technikával készíthetjük el. 

Remélem a mai posztban ismertetett technikát sokan kipróbáljátok, és egyedibbé teszitek kedvenc modelleteket, maketteteket. Zárásként pedig jöjjön egy kép, az internetről, egy ügyes kezű modellező munkája, mely egy Lada belsejét ábrázolja. 

Forrás: www.retronom.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése