Ismételten egy híres, ember, és a hozzá tartozó híres autó. A mai napon is egy igen meghatározó egyéniség jármű
különlegességeit szeretném nektek bemutatni.
Rovatunk soron következő főszereplője Churchill, és az ő autója egy Daimler
DB18 Drophead Coupé. Az autóból összesen 8 ilyen darab készült, bár
eredetileg 23 példány legyártását tervezték. A kis példányszám oka, hogy a
típust 1939-ben mutatták be, és a háború miatt nem folytatódhatott a gyártás.
A nagydarab, szép vonalú kabrió műszaki szempontból sem teljesen
érdektelen: 2,5 literes, nyomórudas vezérlésű, soros hathengeres motorja volt,
amely a maga 70 lóerejével egész lendületes haladást tett lehetővé. 17,9
másodperc alatt gyorsult 80 km/h-ra, és 122 km/h volt a csúcssebessége, ami mai
szemmel ugyan siralmasan kevésnek tűnik, viszont 71 évvel ezelőtt átlagon
felülinek számított.
Legfurább megoldás az autóban a
sebességváltó kivitelezése, amely egy Wilson-féle, előválasztós sebességváltó.
Ezzel a sofőr már előre kiválaszthatta a következőnek kapcsolni kívánt
fokozatot, majd egy pedál segítségével indíthatta el a váltás folyamatát.
Végezetül pedig még egy kis érdekesség: az autó a német eBay-en kelt el, 614 ezer dollárért (azaz 139
millió forintért) a tavalyi évben. – Mit ne mondjak szép kis összeg!
Churchill nevéhez fűződik még egy Land Rover Series
I-es terepjáró is. Sofőr vezette az autót, amely
arra szolgált, hogy a 300 hektáros birtokán közlekedjen.
A Rover gyár a kiemelt ügyfélhez alakította a Land Rovert, amelynél
különösen széles utasülést alakítottak ki, a húsz centi széles középső ülést
lehajtható könyöklőnek alakították át, a műszerfalra meg egy bőrpántot helyeztek
el, hogy be tudja magát húzni Churchill az ülésre.
Később még egy utolsó módosítást hajtottak végre a járművön, mégpedig lábtér-fűtést helyeztek el rajta. Halála után az autó veje tulajdonába került, majd több kézen is átment, amely ennek ellenére még igen jó állapotban van. Az autót árverésen bocsájtották árúba, 2012. október 20-án.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése