Az előző posztban már kaptatok egy rövid tájékoztatást a buszos projektünkről, most viszont itt az ideje, hogy jobban belássatok a kulisszák mögé.
Mint ahogy arról már szó esett, a múlt héten belekezdtem az Ikarus átépítésébe, vagyis inkább újjáépítésébe. A korábban készült képek láttán, már biztos ti is láttátok, hogy új színt kell adni ennek a makettnek. Tehát első lépés az volt, hogy darabjaira szedtem a kissé hiányos modellt, majd nekiestem a régi megkopott, leverődött festék eltávolításának. A régi fényezés eltávolítása után, amely egy speciális eljárással történik, - amelyről a későbbiekben még majd foglalkozunk - szépen lecsiszoltam a fémig a kasznit. Mivel a busz hiányos volt, ezért elengedhetetlen volt, hogy a hiányzó elemeket pótoljam. Ehhez egy hulladék fémlemezt, és egy fémvágó ollót, valamit egy tűhegyű alkoholos filcet hívtam segítségül.
A hiányzó rész pótlását többféle módon készíthetjük el. Első megoldás a méregetés, majd a pontos méretek levétele után felrajzoljuk a sablont a fémre. Ezután hozzákezdhetünk a kivágásnak. A második variáció némileg egyszerűbb. A fémre a hiányzó részhez illesztjük, körberajzoljuk, és ezután vágjuk ki. Természetesen ez utóbb tűnik a könnyebb megoldásnak, és számomra is ez a megoldás hozta meg a pontosabb illeszkedés eléréséhez vezető utat.
Miután megvoltam a sablon elkészítésével, illetve kivágásával, barkácsgéppel megigazítottam a kivágott rész széleit. Ezután az idomot a helyére illesztettem, majd amikor vízszintbe került, és pontosan illeszkedett, egy mágnessel rögzítettem a ragasztáshoz. Először forrasztani akartam, de mivel ez fém esetében cinnel nem lehetséges, csak orvosi ezüsttel, amelyet nem tudtam beszerezni, így egy fórumos kollégára hallgatva két komponensű epokit ragasztóval dolgoztam. Szobahőmérsékleten gyorsan szárad, és a teljes száradás után kiválóan alakítható anyagot kapunk.
Mikor ezzel megvoltam, vagyis beragasztottam a ládaajtót, készítettem egy első ajtót a buszra. Az eljárás itt is ugyanaz, mint a ládaajtó esetében. A busz ezután visszakapta a homlokfalát, pontosabban az elejét, és szépen össze is állt a kaszni. Bevallom őszintén nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan eljutok erre a szintre, a busz karosszériája 80%-ban kész. Még a pontos más érdekében egy pár ablakosztást kell még elkészítenem, valamint le színre kell festeni a vázat.
Addig is fogadjátok szeretettel ez a pár képet, a jelenlegi állapotról:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése