Az előző posztokban már említettem, hogy számomra három kedves autót szeretnék bemutatni innen a messzi Angliából. A mai poszt főszereplője bár erős német gyökerekkel rendelkezik, de az angol piacra is készült belőle.
A VW Transporterek története egészen a második világháborúig nyúlik vissza. Most viszont nem akarok senkit untatni a történeti előzményekkel, viszont mielőtt rátérnék a VW T3-as bemutatására illő pár szót ejteni a méltán híres elődökről. Az első VW transporter stílusosan a T1-es jelölést kapta, majd következett a T2-es, és a mai posztunk főszereplője a T3-as. Mind a három generáció közös jellemzője, hogy többféle kivitelben készültek, rendkívül strapabírók, és tartós járművek. Ez utóbbi természetesen csak saját véleményem. A kivitelek a következők: mikrobusz, zárt áruszállító, platós, dupla fülkés - platós.
A T3-ast a nyolcvanas évektől kezdték gyártani. Az első szériás T3-as kerek lámpás volt, majd őt követte a dupla kerek lámpás változat, majd a sort a téglalap lámpás zárta. Számomra mindegyik T - széria igen kedves, hiszen a maga bájával hamar belopja magát az ember szívébe. A VW mikrobuszok a hippi korszak szimbólumainak is számítanak, és bár sok autógyártó próbálkozott hasonló koncepciót gyártani, a VW stílusos egyeduralmát nem tudták megdönteni.
Természetesen nemcsak a tartósság szól a VW T3-as és a VW T - sorozat mellett, hanem az, hogy sokféle módon alakíthatjuk, és a saját képünkre formálhatjuk. A legkedveltebb, legnépszerűbb átalakítási mód, amikor kempingbuszt készítenek belőle. Ezt akár mi is megcsinálhatjuk otthon, saját kezűleg, hiszen rengeteg alkatrészt lehet hozzá kapni akár a bontókban, akár külföldi, vagy hazai internetes oldalakon. Régi vágyam teljesülne, ha lenne egy ilyen buszom, szuper kis kemping verzióban, és mezítlábas kempingesként bejárhatnám vele a világot.
Egy kicsit komolyabb kemping változat. |
Itt Londonban is van egy szép, kemping busz. Ez magasított kivitel, és feltehetőleg utolsó szériás, tehát téglalap lámpás. Ahol eddig megfordultam - találkozók, tuning show, stb. - szinte mindenhol láttam egyet, és azt is bizton állíthatom, hogy a mai 20-30 éves fiatalok is szeretik, emellett kiváló tuningalany.
Egy minimál tuningos verzió. |
Nektek melyik VW tetszik? Bevállalnátok egyet?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése