Kapcsolat

2013. július 3., szerda

Ezért zárják kettő vagy három lakattal

Már egy ideje figyelem a londoni kerékpárokat, kerékpárosokat. Mivel a blog járművekkel, makettekkel és modellekkel foglalkozik így azt gondolom, hogy a következő poszt illeni fog az eddigiek közé. 

Szóval a kerékpárosok. A magyarok sem kutyák - tisztelet a kivételnek - a közlekedést illetően, de itt még nagyobb számba fordul elő azon kerékpárosok száma, akik fittyet hányva a közlekedési szabályokra, a saját maguk által írt kreszt alkalmazzák. Igazából ez egy kis kitérő volt, nem is akarok senkit fárasztani a kerékpárosok közlekedésével, sokkal inkább nézzük meg azt a jelenséget, amikor a kerékpárt leteszik, és próbálják ezt minél biztonságos módon kivitelezni. 

Az itteni bicajosok nagy része kettő, vagy inkább három lakattal jár, hiszen fő a biztonság. Egy lakattal rögzítik a vázat a kerékpártartóhoz, a másodikkal a hátsó kereket a vázhoz, és a harmadikkal pedig az első kereket a vázhoz, vagy a kerékpártartóhoz. Ezzel ugye nincs is gond, hiszen annak a valószínűsége, hogy ellopják a kerékpárt, vagy annak valamelyik alkatrészét szinte minimális. 

Mert lopás az van itt is, hiszen ez a világ sem olyan már, mint pár évvel, évtizeddel ezelőtt. A következő képen látható bringa tulajdonosa valószínűleg igazán meg fog lepődni, mikor este, vagy délután fel szeretne pattanni a reggel még teljes pompájában ott hagyott kerékpárjára. Igaz a "szakemberek" nem tudtak teljes munkát végezni, hiszen a váz és a hátsó kerék megmaradt a tulajnak. És mi hiányzik? Hát hogy is mondjam: szinte minden. A kormány, az első kerék, a váltók, fékek, a pedál, és egyéb járulékos alkatrészek tömkelege, amelyek nélkül nem működik a rendszer, és amelyeket pótolni kell a tulajnak. Szerintem egyszerűbb lett volna, ha vesz még két lakatot, hiszen, mint már említettem itt is fő a biztonság.
Nem a legjobb a kép, de a lényeg látszik. Ezért zárd le több lakattal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése